Hermosa Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephan Hopster - WaarBenJij.nu Hermosa Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephan Hopster - WaarBenJij.nu

Hermosa Buenos Aires!

Blijf op de hoogte en volg Stephan

12 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos y familia!

Ik heb seizoen 2 van Penoza helemaal gezien, dus ik vond het tijd voor een nieuwe update. Na de eerste dagen met veel mooi weer, was het afgelopen dinsdag regenachtig. Gelukkig viel de meeste regen 's ochtends tijdens mijn lessen, maar ook het begin van de middag was het niet aanlokkelijk om naar buiten te gaan. We besloten om naar de barrio Palermo Soho te gaan, dit is een hippe en populaire wijk onder jonge mensen die bovengemiddeld verdienen. Na wat gestudeerd te hebben in een koffieshop, werd het eindelijk echt droog buiten en konden we de barrio verkennen. We ontdekten een paar leuk winkels, waaronder een bijzonder mooie boekenwinkel. Hoewel de boeken in een andere taal zijn gescheven, is het voor ons niet zo moeilijk om te ontdekken welk boek bijvoorbeeld 'Pippi Calzaslargas' is.

De Spaanse lessen gaan erg goed, al vind ik het lastig dat mijn woordenschat nog niet zo groot is. Ik kan mezelf voorstellen in het Spaans en een aantal vragen stellen, maar een echt gesprek zit er nog niet in. Ik heb elke werkdag les van 9 tot 13 en in de les word eigenlijk alleen maar Spaans gesproken. Ik begrijp het prima, maar je moet me niet vragen om het te vertalen. Het is fijn dat we elke middag vrij zijn, want dat geeft de kans om de te stad te ontdekken. Woensdagmiddag hebben we 2 musea en de Japanse tuinen bezocht. We begonnen in het nationale museum voor 'bellas artes', in dit museum hangen veel oude schilderijen. Veel schilderijen zien er mooi uit, maar ik had het toch wel vrij snel gezien. Vervolgens bezochten we 'Malba', in dit museum wordt moderne Zuid-Amerikaanse kunst tentoongesteld. Dit vond ik veel beter, omdat elke ruimte vol met verrassingen zit. De Japanse tuinen waren mooi, maar erg bijzonder vond ik dit niet

Vrijdag was er de mogelijkheid vanuit school om mee te doen met een voetbalwedstrijd. Dit hoeft mij geen tweede keer gezegd te worden natuurlijk. Er werden vier teams gemaakt (Brasil, Sweden, Mexico en Ajax), mijn team bestond uit een Braziliaan, een Zwitser, een Schot en een Fransman. Hoewel de Brazilianen kampioen werden, ze hadden Neymar over laten vliegen, was het erg leuk. Zoals ik in mijn vorige blog al zei, is er maar 1 taal die iedereen begrijpt en dat is sport. Volgende week vrijdag doe ik waarschijnlijk weer mee.

De hele week gaat mijn wekker om 7.15, dus het was heerlijk om zaterdag even uit te slapen. 's Middags zou ik een biketour doen met een local die ik hier heb leren kennen, uiteraard was die veel te laat, maar we konden nog mee. We begonnen op Plaza San Martin, hier merk je gelijk al dat Argentinië veel te maken gehad heeft met oorlogen. Zo staat er op het plein een toren die geschonken is door Engeland, destijds werd het 'torre de Los Ingles' genoemd, maar na de Falklandoorlog werd de naam veranderd naar 'torre monumental'. Vanaf Plaza San Martin vertrokken we naar Puerto Madero, dit gebied staat vooral bekend om de brug 'Puente de la Mujer'. Men beweert dat de schaduw van deze brug lijkt op een stel dat de tango danst, maar dat heb ik er nog niet van kunnen maken. Via de Nederlandse ambassade werd de weg vervolgd naar reserva ecológica. Dit is een natuurgebied tussen Buenos Aires en rio de la plata, dat op dezelfde manier ontstaan is als Flevoland. De fietstocht ging verder door la Boca (zie mijn vorige blog), naar Plaza de Mayo. Rond Plaza de Mayo staan het werkhuis van de president, het oude stadhuis en de cathedraal waar de paus het laatst gewerkt heeft in Argentinië, maar het plein is toch vooral bekend om de vele demonstraties die daar gehouden zijn en worden (rond de 700 per jaar). De eerste demonstraties hier werden gehouden door de 'dwaze moeders'. Tussen 1976 en 1983 verdwenen er officieel 13.000 Argentijnen, volgens mensenrechtenorganisaties zijn het er 30.000. Toen een groep moeders verhaal wilde halen werd hen door de politie verteld dat ze niet op het plein mochten staan, dus besloten ze rondjes te gaan lopen, dit werd bijna 30 jaar lang wekelijks herhaald.

Tot nu toe vind ik Buenos Aires echt een aanrader voor iedereen. Het is een bijzondere stad met veel verschillende kanten, met bijna elke dag wel weer een nieuwe verrassing. Voor ons als Nederlanders zijn de prijzen ook gunstig, voor 5 euro kun je midden in stad erg goed lunchen. Voor Argentijnen is het echter wat anders, de prijzen stijgen, maar de salarissen blijven op hetzelfde niveau. Het gemiddelde maandsalaris ligt hier rond de 4000 Argentijnse pesos, dat is ongeveer 440 euro. Verder geniet ik van de sfeer die hier hangt, het mooie weer en is het fijn dat de mensen klein zijn, ik voel me soms echt groot!

Ik ga genieten van de zondag, jullie zijn voorlopig weer op de hoogte!
Liefs uit Buenos Aires.

Ps. wil je automatisch een email krijgen wanneer ik een update plaats? Schrijf je dan in voor de emaillijst :)

  • 12 Januari 2014 - 16:47

    Jenny:

    Weer een lekker stuk om te lezen. Zo kunnen we met jou genieten van bezienswaardigheden. Blijf genieten en denk ook op zondag aan het liedje dat ik jou heb meegegeven!

    Liefs mama.

  • 12 Januari 2014 - 16:55

    René:

    Hey Stephan!

    Ik heb weer genoten van je blog!
    Super om te lezen dat je het naar je zin hebt in Argentinië en dat ook daar sport de meest begrepen taal is! ;)

    Heel veel plezier nog en hopelijk schrijf je gauw weer wat!

  • 12 Januari 2014 - 18:28

    Zwany:

    Geweldig ,Stephan.groeten van ons.

  • 12 Januari 2014 - 23:33

    Wilma:

    Hoi Stephan, leuk om al je belevenissen te lezen. We blijven je volgen. Groetjes Hilbert en Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Stephan

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 22708

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 April 2015

Exploring Southeast Asia

04 Januari 2014 - 10 Mei 2014

Become a Latino

Landen bezocht: