Van Staphorst naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Stephan Hopster - WaarBenJij.nu Van Staphorst naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Stephan Hopster - WaarBenJij.nu

Van Staphorst naar Singapore

Blijf op de hoogte en volg Stephan

09 September 2014 | Singapore, Singapore

Zo snel kan het dus gaan! Een week geleden was ik nog gezellig op bezoek bij mijn oom en tante in Staphorst, nu heb ik mijn eerste dagje Singapore erop zitten.

De afgelopen week stond in het teken van afscheid nemen, veel lachen en gezelligheid en soms een traan. Na de geweldige reis door Zuid-Amerika eerder dit jaar was voor mij de keuze snel gemaakt dat ik weer op reis wilde. Het reizen geeft mij een gevoel dat ik moeilijk kan omschrijven. Ik heb het thuis ook prima, waarom moet ik dan zo nodig weg? Ik denk dat het een mix van verschillende elementen is, de vrijheid, het onverwachte, het nieuwe, het andere. De enige manier om het gevoel te ervaren is vermoedelijk om zelf te gaan reizen. Ik ben er ontzettend dankbaar voor dat ik dit kan doen. En ook ben ik dankbaar voor de afgelopen week, iedereen heeft ervoor gezorgd dat ik met een fijn gevoel op reis kon gaan.

Gisteren, maandag 8 september, was het dan zover, het vertrek! Na een lange, maar prima vlucht kwam ik vanochtend vroeg (5.45 lokale tijd) aan op Changi airport. Na een eerste rit in de metro was het al duidelijk hoe georganiseerd deze stad is. De metro is computergestuurd en rijdt dus altijd op tijd. In de metro eten is verboden, er staat een boete van 500 Singaporese dollar voor.
Na aankomst in het hostel heb ik een paar uurtjes geslapen om vervolgens de stad in te gaan. Wat ik tot nu toe gezien heb is vooral veel glitter en glamour, dure auto’s en mooie shoppingmalls met alle grote merken. Het belangrijkste van vandaag is om even te wennen aan het tijdsverschil en het klimaat. Binnenkort zal ik meer over Singapore schrijven, maar voor nu weten jullie dat ik veilig aangekomen ben!

Tot snel!
Liefs uit Singapore

  • 09 September 2014 - 17:35

    Koos Hopster:

    Je bent er weer snel bij ,Stephan!
    Deze ultramoderne stad zal, gelukkig maar, niet representatief zijn voor jouw trip in ZO Azie.
    Maar blijf schrijven...

  • 09 September 2014 - 21:24

    Jenny Hopster:

    Fijn dat je zo snel iets van je laat horen. En.....natuurlijk weer een goed leesbaar verhaal.
    Laat ons genieten van jouw ervaringen. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 22713

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 23 April 2015

Exploring Southeast Asia

04 Januari 2014 - 10 Mei 2014

Become a Latino

Landen bezocht: